Main Page | Namespace List | Class Hierarchy | Alphabetical List | Class List | File List | Class Members | File Members

cPlayer Class Reference

classe du joueur More...

#include <player.h>

Inheritance diagram for cPlayer:

cUnit List of all members.

Public Member Functions

 cPlayer (int x, int y)
 constructeur

void React_To_Bomb (cBomb *bomb)
 reagit au contact de la bombe 'bomb'

void React_To_Cadeau (cCadeau *cado)
 reagit au contact du cadeau 'cado'

void Use_Teleporteur ()
 teleporte le joueur a l'endroit ou il y a le teleporteur courant de la zone de jeu


Public Attributes

int Nb_Bombs
 nb de bombes dont dispose le joueur

int Nb_Hologrammes
 nb d'hologrammes dont dispose le joueur

int Nb_Teleporteurs
 nb de teleporteurs dont dispose le joueur

int Nb_Lives
 nb de vies dont dispose le joueur


Detailed Description

classe du joueur

herite de cUnit car est une unité mobile circulaire

Definition at line 30 of file player.h.


Constructor & Destructor Documentation

cPlayer::cPlayer int  x,
int  y
 

constructeur

x,y : position du joueur

Definition at line 17 of file player.cpp.

References cPlayer(), Game_Manager, INITIAL_NB_LIVES, Nb_Bombs, Nb_Hologrammes, Nb_Lives, Nb_Teleporteurs, RAYON_WHITE_BALL, and SPEED_WHITE_BALL.

Referenced by cPlayer().


Member Function Documentation

void cPlayer::React_To_Bomb cBomb bomb  )  [virtual]
 

reagit au contact de la bombe 'bomb'

Reimplemented from cUnit.

Definition at line 26 of file player.cpp.

References DELAY_BOMB, DXUtil_Timer(), Game_Manager, React_To_Bomb(), cGame_Manager::Remove_Bonus(), cBomb::Time_Stamp, TIMER_GETAPPTIME, and cGame_Manager::Try_Kill_Player().

Referenced by React_To_Bomb().

void cPlayer::React_To_Cadeau cCadeau cado  )  [virtual]
 

reagit au contact du cadeau 'cado'

Reimplemented from cUnit.

Definition at line 39 of file player.cpp.

References cGame_Manager::Bonus_Garbage_Collector, CADEAU_BOMB, CADEAU_COEUR, CADEAU_HOLOGRAMME, CADEAU_POINTS, CADEAU_TELEPORTEUR, CADEAU_TIME, Game_Manager, cCadeau::Get_Inside(), cGame_Manager::Id_Level, Nb_Bombs, Nb_Hologrammes, Nb_Lives, NB_MAX_BOMBS, NB_MAX_HOLOGRAMMES, NB_MAX_LIVES, NB_MAX_TELEPORTEURS, Nb_Teleporteurs, React_To_Cadeau(), and cGame_Manager::Score.

Referenced by React_To_Cadeau().

void cPlayer::Use_Teleporteur  ) 
 

teleporte le joueur a l'endroit ou il y a le teleporteur courant de la zone de jeu

Definition at line 78 of file player.cpp.

References cGame_Manager::Bonus_List, cGame_Manager::bTeleporteur_In_Game, Game_Manager, and TELEPORTEUR.

Referenced by cGame_Manager::Read_Keyboard_And_React().


Member Data Documentation

int cPlayer::Nb_Bombs
 

nb de bombes dont dispose le joueur

Definition at line 48 of file player.h.

Referenced by cGame_Manager::Add_Bonus(), cPlayer(), cGame_Manager::Display_Inventaire_Player(), and React_To_Cadeau().

int cPlayer::Nb_Hologrammes
 

nb d'hologrammes dont dispose le joueur

Definition at line 49 of file player.h.

Referenced by cGame_Manager::Add_Bonus(), cPlayer(), cGame_Manager::Display_Inventaire_Player(), and React_To_Cadeau().

int cPlayer::Nb_Lives
 

nb de vies dont dispose le joueur

Definition at line 51 of file player.h.

Referenced by cPlayer(), cGame_Manager::Display_Inventaire_Player(), React_To_Cadeau(), and cGame_Manager::Try_Kill_Player().

int cPlayer::Nb_Teleporteurs
 

nb de teleporteurs dont dispose le joueur

Definition at line 50 of file player.h.

Referenced by cGame_Manager::Add_Bonus(), cPlayer(), cGame_Manager::Display_Inventaire_Player(), and React_To_Cadeau().


The documentation for this class was generated from the following files:
Generated on Fri May 21 19:22:37 2004 for LIBELL by doxygen 1.3.7